טיפול אנרגטי בפיברומיאלגיה ובכאבי שרירים כרוניים

התהליך של שינוי ושילוב מספר טיפולי רקמות רכות יעילים ביותר לטיפול בשורש כאבי הגוף וחוסר האיזון הוביל לפיתוח טיפול אנרגטי אנרגטי מבני (Structural Energetic Therapy (SET). פילוסופיית בריאות זו גורסת שהכאב נגרם על ידי קונפליקט אנרגטי בגוף. הסברה היא שהתמוטטות איזון אנרגטית גורמת למחלות גופניות רבות, כולל כאבים כרוניים. תיאוריה זו של שירותי הבריאות קובעת שכל שינוי בדפוסי אנרגיה בסיסיים אחד או יותר יכול לטפל או להקל על רוב המחלות. במיוחד, מומחים רבים מאמינים כי SET יעילה כנגד צורות שכיחות רבות של מחלות ומחלות.

יתרונות הטיפול האנרגטי כוללים הקלה בכאב, קידום ריפוי ואיזון ומניעת מחלות. ניתוח EMG, שיטה מטמורפית, רייקי, שיטות ביופילד, וטכניקות אחרות הן חלק מהאפשרויות לטיפול מסוג זה. טכניקה מטמורפית היא היעילה מכולם. במהלך 15 השנים האחרונות, התפתחות הטכניקה המטמורפית גדלה באופן דרמטי עם הוספת שיטות חדשות, שאיפשרו לה להפוך לאחת הצורות הפופולריות ביותר של טיפול באנרגיה כיום. גילוי ”זיכרון מורפי”, שיטה המשמשת טיפול מטאמורפי לטיפול בחולים, היה אחת ההתפתחויות האחרונות.

כאבים כרוניים, חולשה, דיכאון, התקפי חרדה, כאבי ראש פיברומיאלגיה, טינטוס וסימפטומים אחרים עלולים להיגרם כתוצאה מהתמוטטות זרימת אנרגיה. יש גם הטוענים שריפוי נמרץ יכול להועיל לריפוי. ידוע שניתן להשיג בריאות טובה על ידי שיקום רמת הרמוניה אופטימלית בין המערכות הפיזיות שלנו והמערכות האנרגטיות שלנו. הדבר הוכח באמצעות דיווחים רבים על אנשים שנרפאו ממחלות ותנאים באמצעות טיפול נמרץ.

מטרת הטיפול האנרגטי היא לעזור ללקוחות להשיג איזון בבריאותם הפיזית, הנפשית, הרגשית והרוחנית תוך הסרת דפוסים לא רצויים או עיוותים מבניים. כדי להשיג איזון, הלקוחות צריכים לטפל בגורמים לחוסר איזון. מטרת הטיפול היא בהדרגה לעשות מאמץ מודע לטפל בסוגיות הלא פתורות. לקוחות יכולים לצפות להשיג איזון ולהיות בריאים יותר מבחינה נפשית, רגשית, רוחנית ופיזית. הלקוחות מבחינים גם בשינויים חיוביים בגופם הפיזי.

דוגמה לטיפול אנרגטי מבני שיכול לעזור ללקוחות הוא יישור סטרידוויק. רבים מצאו הקלה בתנאים שגרמו בעבר לאי ־ נוחות רבה. סטרידוויק התפתח על ידי ספורטאי אנגלי שהיה לו בעיה בגב. כתוצאה מכך, הוא פיתח סדרה של תרגילים גופניים לבניית כוח וגמישות וכדי לעזור לתקן את ההיערכות של גבו ועמוד השדרה התחתון. המטפל יניח את ידיו על הגב התחתון ויסובב באיטיות את משקל הגוף כדי למתוח את שרירי הגב. לאחר שיעשה זאת במשך כרבע שעה בכל מפגש, יתבקש הלקוח לעמוד ולהסתובב על רגל אחת במשך שתי דקות.

הגישה של שלושת השלבים היא השלב השלישי בטיפול אנרגטי. גישה של שלושה שלבים זו עוזרת ללקוחות לזהות ולטפל בבעיות הרגשיות והמבניות שגורמות לכאב שלהם. הגישה של שלושת השלבים דורשת מלקוחות לזהות מה גורם לכאב שלהם. זה יכול לכלול את הקשר שלהם עם מזון, אלכוהול, סמים, או טראומה רגשית, או כל גורם חיצוני אחר. לאחר שהסיבה זוהתה, לקוחות יכולים לעבור לשלב הבא בגישה של שלושה שלבים, שהיא ללמוד איך הם יכולים לשנות את הדפוס של עיוותים אלה.

לקוחות נדרשים לעשות תרגילי נשימה, טכניקות הרפיה ותרגילי מתיחה כדי להשיג זאת. מנהגים אלה מסייעים לאמן מחדש את המוח ולהשיג תחושת איזון ומרכז. לקוחות לומדים איך לשנות את דפוסי החשיבה שלהם כדי שלא יחוו כאב או שליליות. אם הלקוח מרגיש כל הזמן מותקף על ידי מזון, הוא עשוי להיות מסוגל לשנות את דפוסי המחשבה שלו ולהתמקד בהיבטים החיוביים של אכילת מזון בריא, במקום להתעכב על הכאב של אכילת יתר.

לאחר ששינה בהצלחה את דפוסי המחשבה שלו, הלקוחות לומדים כיצד לבטא את רגשותיהם כראוי כך שפחדיהם מכאב יוחלפו בהערכה על ההנאה שהם ירגישו ברגע שיסכימו לטפל בבעיות שלהם. על ידי למידה איך לשנות את הביטוי הרגשי שלהם, לקוחות יכולים גם לשנות את דפוסי תפקוד לקוי של השרירים. זוהי דוגמה: אם לקוח פוחד מדריכות יתר, הוא יכול ללמוד לנשום עמוק ולאט, תוך כדי לחיצה ושחרור שרירים שונים. בתורו, כאשר הוא חווה כאב, הוא לומד איך להפנות את מחשבותיו הרחק מהכאב אל ההנאה שהוא יחווה כאשר שרירים אלה נמתחים במלואם. טיפול זה נהדר עבור אנשים הסובלים ממצבים כרוניים כמו פיברומיאלגיה או כאב שרירי כרוני.